Belje – domaćin Upravnom odboru klastera
Ako je uopće i bilo dvojbe o smislu osnivanja, snazi i važnosti turističkog klastera “Slavonska košarica” onda nakon događaja kojim se u društvo probranih rado i organizirano priključio i velikan “Belje” bilo kakva dvojba posve i definitivno otpada.
Naime, u organizaciji gradske TZ Slavonskog Broda i Turističkog klastera “Slavonska košarica” u ponedjeljak popodne sve do večernjih sati upriličeno je studijsko putovanje novinara i predstavnika klastera u posjet i razgledavanje proizvodnih i drugih mogućnosti i daleko izvan granica prepoznatog “Belja”. Na putu https://www.acheterviagrafr24.com/ do Kneževih vinogradanovinari su nakratko zastali u Osijeku i u pratnji predstavnika Gradske TZ i TZ osječko-baranjske županije razgledali Muzej Slavonije u osječkoj Tvrđi, u čijim prostorima bi se prema zamislima klastera “Slavonska košarica” uskoro trebalo biti predstavljanje i prigodna prodaja proizvoda članica klastera, sukladno novog Zakona o udrugama po kojem klaster obavlja trgovačku djelatnost i može stjecati prihode i po toj osnovi.
-Sve ćemo učiniti da ovaj klaster uznapreduje i dalje, to je naša zajednička priča i zajednički zadatak. Zato ćemo pružiti svu logističku i drugu podršku da u tom cilju uspijemo-rekli su brodskim novinarima prof.Drago Ružić s osječkog Ekonomskog fakulteta te direktor gradske TZ Osijeka Saša Uranjek.
U Kneževim vinogradima tek se shvati s koliko vinogradarskih posjeda raspolaže ta tvrtka u sastavu Agrokora. Sa preko vinovom lozom zasađenih 650 ha dobivaju se najkvalitetnija vina, radi se o gotovo 12 milijuna litara godišnje proizvodnje graševine, Chardonnaya i drugih visokosortnih vina. U “Belju” ne samo taj posao već i posao u segmentu proizvodnje mlijeka radi 1600 ljudi, plus još 600-njak sezonskih. Pozitivnim rječnikom rečeno, sve viđeno je zastrašujuće fascinantno, tek tada se barem djelomice može sagledati kakav se zapravo velikan uključio u klaster “Slavonska košarica”.
-Malo bih se osvrnuo na ono što je iza nas, a to je da ovaj turistički klaster “Slavonska košarica” postoji već četiri godine, osnovali smo ga za Katarinski sajam 2011. u Slavonskom Brodu. Krenuli smo sa 28 članica, “pokrili” smo svih pet slavonskih županija i sada brojimo preko 120 članica i najveći smo turistički klaster u Hrvatskoj. To je ono što me posebno veseli. Nije bilo lako, mnogi su se operativci puno naradili za sve što samo zamislili i na kraju svi možemo biti zadovoljni. Kao jedan od osnivača zahvaljujem i “Belju” koji svojim učlanjenjem u klaster daje bogatstvo ovoj našoj “Slavonskoj košarici”. Baranja je primjer kako se baviti kontinentalnim turizmom i od njih možemo dosta toga naučiti. U ove četiri godine obišli smo puno toga, od Dalmacije i Primorja do Istre, kontinentalnu Hrvatsku, Zagreb, pa i izvan granica, južnu Štajersku i Njemačku. “Slavonska košarica” prikazala je svoje proizvode diljem Lijepe naše ali i izvan granica. Ono što nas očekuje su sajmovi, prvi je u Osijeku 2. do 4.listopada, potom Katarinski sajam u Slavonskom Brodu, Sajam čokolade u Opatiji u prosincu-više nego zadovoljan na presici i prijamu u “Belju” bio je predsjednik brodske gradske TZ Mirko Duspara.
Izvor: Brodportal.hr